Kansızlığı Önlemek Sizin Elilnizde!
Yazdır
PDF

KANSIZLIĞI ÖNLEMEK ELİNİZDE!

Sevgili Anneler, Besinlerle vücuda yeteri kadar “demir minerali” alınamadığında kansızlık görülür. Kansızlık hem sizin sağlığınızı hem de doğacak olan bebeğinizin büyümesini ve gelişimini olumsuz yönde etkiler. Bu nedenle özellikle gebelik, bebeklik ve çocukluk döneminde kansızlıktan kaçınılmalıdır. Çocuğunuzun bedensel ve zihinsel gelişiminin, doğum öncesi dönemden 3 yaşına kadar, yeterli ve dengeli beslenme ile sağlandığını unutmayınız.

 

Kansızlık en çok:

 6 ay–6 yaş arası çocuklarda

 Ergenlik dönemindeki gençlerde (10–19 yaş )

 Gebe ve emziren annelerde görülür. Kansızlığın En Önemli Belirtileri:

 Baş dönmesi

 Halsizlik

 İştahsızlık

 Sindirim sistemi bozuklukları

 Tırnakların incelmesi

 Nefes almada güçlük

 Deride, avuç içlerinde ve göz diplerinde solukluktur. KANSIZLIK Bebek ve Çocuklarda Hamilelerde

 Büyüme ve gelişmeyi olumsuz etkiler

 Zihinsel yetenekleri zayıflatır

 Okul başarısını düşürür

 Hastalıkların daha sık görülmesine neden olur

 Yaşıtlarına göre zeka puanında gerilemeye yol açar.

 Erken doğuma

 Düşüklere

 Düşük doğum ağırlıklı bebek doğumuna

 Hastalıkların daha sık görülmesine

 Anne ölümlerine neden olur.

 

KANSIZLIĞI ÖNLEMEK ELİNİZDE!

 Gebeliğiniz süresince düzenli olarak sağlık kontrollerinizi yaptırınız.

 Bebeğinize ilk 6 ay sadece anne sütü veriniz.

 6. aydan itibaren, ayına uygun ek besinleri vererek 2 yaşına kadar emzirmeye devam ediniz.

 Bebeklerinize ve küçük çocuklarınıza çay vermeyiniz.

 Bebeğinizi düzenli olarak sağlık kontrollerine götürünüz.

 Yemeklerden 1 saat öncesine ve sonrasına kadar çay ya da kahve içmeyiniz.

 

Kansızlığı önlemek için hangi besinlerden yararlanabilirsiniz ?

Kırmızı et, yumurta, pekmez, kuru meyveler, kuru baklagiller demir açısından zengin besinlerdir. Bu besinler sıkça tüketilmelidir.

 

Besinlerdeki demirden daha fazla yararlanmak için :

C vitamini açısından zengin olan,

 Turunçgiller

 Yeşil yapraklı sebzeler

 Karnabahar

 Lahana

 Patates

 Domates

 Yeşilbiber gibi besinler her öğün yemeklerle birlikte tüketilmelidir.